ponedjeljak, 18. travnja 2011.

Biti izvrstan....

Što uopće znači taj pojam kojem teže sve organizacije? Činiti stvari koji drugi ne čine! Ili stvari koje čine i drugi, činiti puno bolje od njih? Struktura same ideje mogla bi ići tim smjerom, međutim u praksi ponekad uspješne tvrtke ne čine ništa novo, što ne čini i konkurencija. kako objašnjavamo njihovu uspješnost? Ponekad nije potrebno da stvari činimo puno bolje od drugih, dovoljno je da ih kontinuirano činimo barem malo bolje od ostalih, da iskorištavamo priilike koje nam se pružaju pravovremeno. Jedan od oblika postizanja izvrsnosti je i Kaizen. Osmišljen i stvoren u Japanu, to je sustav koji kontinuirano radi poboljšanja na svemu što je moguće uočiti i učiniti boljim u organizaciji. On odgovornost uspješnog poslovanja stavlja na svakog pojedinca u organizaciji, ali samim time i postiže osjećaj pripadnosti i uključenosti kod svakog zaposlenika. Na taj način postiže jednu od najbitnijih stvari, a to je motivacija, odnosno spremnost i voljnost ljudi za rad. Zapadne tvrtke su takve "malene" promjene smatrale nevažnima u to vrijeme, te su duže vremena bile nesvijesne pravog potencijala kaizena. No kontinuirana poboljšanja donijela su prevrat u poslovanju, a kontinuirana zapažanja donijela su nove ideje i inovacije u radu Japanskih tvrtki. Taj primjer nam pokazuje još jednom da je moguće krenuti od najmanjih sitnica, ukoliko smo dovoljno uporni da to radimo kontinuirano. Također, nijedna stvar nije premalena ako donosi dugoročne koristi organizaciji. Vidjeti ono što drugi ne vide i iskoristiti to na vrijeme, neprocijenjivo je...

Nema komentara:

Objavi komentar